Khamis, Jun 14, 2012



Dah lama x menulis waktu ni teringat zaman kecik 2 sambil menaiki bus 801 terimbau kenangan waktu kecil... aku naik bas ni waktu kenduri doyah nak balik umah... bus ni lalu dpan nibong tebal, sungai bakap dan tempat dekat mana aku kecil dulu.... naik dgan abg mie menang2-0 hehehe.... jadi buat aku rasa nak menulis ...... Aku menilai....

Dahulu aku belajar berjalan bertatih.....
Jatuh ku bangun semula x pernah jemu.....
Dahulu semua bersama dalam satu bumbung.....
Susah harung bersama saling sayang menyanyang.....
Semua dibawah tunjuk ajar mereka.....

Kini aku mampu berjalan dengan pantas tak perlu bertatih.....
Jatuh ku lambat bangun kerana ruang sempit minda khayal.....
Kini semua membawa haluan sendiri kerana tugas dan pelajaran.....
Bersatu padu adik beradik walau jauh mana pun kita berada.....
Jangan berpecah takut dipijak diinjak.....

Dahulu susah asyik berpindah sehingga tidak berteman.....
Berjumpa teman baru ditempat baru semakin gila dengan pemulauan.....
Dahulu cuma tahu bermain dan berbuat apa sahaja tanpa berfikir akibatnya.....
Patah tulang pun tak apa asal boleh bermain dengan mereka semua.....
Belajar meneroka sikap kebudak-budakan manusia.....




Be Yourself Respect Other!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan