Selasa, Ogos 09, 2011

gila


aku berdiri seperti pemabuk
aku berjalan seperti si capik
aku seperti gila sekarang
aku tak tahu dunia
ini seperti apa

aku dan dunia ajaib
masa terbang laju pergi
aku bagai dikejar bayang
aku bagai manusia gila
berjalan tanpa tujuan

aku mendengar aku melihat
tanpa henti perkara yang gila
ada cinta dengan benci
ada cinta tanpa rela
ada cinta dengan rela

aku tertawa seorang diri
melihat waktu senang dan duka
diatas dunia sementara ini
untuk apa kita takut mati
sedangkan itu jalan menuju abadi

aku ingin berjumpa tuhanku
tapi entah bila dapat
pahala ku cuma sebutir beras
dosaku selautan luasnya
aku mahu hidup gembira
disini dan disana

sayangkan tuhan sayang abadi
sayangkan keluarga dalam jiwa
sayangkan kekasih dalam hati
sayangkan diri dalam akal
senangkan diri untuk qadha dan qada

menghirup udara yg akan
hilang dunia cuma satu
persinggahan ingatlah kita akan
punya satu cinta abadi
menanti disana.......


Be Yourself Respect Other!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan