Jumaat, Disember 11, 2009

APA YANG ADA










Apa yang ada pada penglihatan,
Jika hatinya kabur seperti buta,
Apa yang ada pada diri kita,
Jika hati penuh hasad dengki,
Apa yang ada?

Apa yang ada pada kuasa,
Jika tak membawa kesejahteraan,
Apa yang ada pada harta,
Jika penuh helah untuk mendapatnya,
Apa yang ada?

Apa yang ada pada perjuangan,
Jika yang dijuangkan sudah hilang,
Apa yang ada pada persamaan,
Jika bangsa sendiri hidup merana,
Apa yang ada?

Apa yang ada pada pemerintah,
Jika tak boleh menerima kritikan,
Apa yang ada pada pembangkang,
Jika sikap dibawa lebih teruk,
Apa yang ada?

Apa yang ada pada aku,
Jika aku sendiri seperti diatas,
Apa yang ada pada diri,
Jika aku tak berubah sendiri,
Apa yang ada?

hemm..... aku tetap aku

2 ulasan:

  1. Salam,

    Eh...hari tu Mak Long datang sini tapi tak perasan pun N3 yang nie...Syahir tulis sendiri ke nie? Kalau Syahir yang tulis, SYABBAS Mak Long ucapkan...kalau bukan pun masih tetap SYABBAS...you got good taste!

    BalasPadam
  2. Yang Nie Syahir Tulis
    Sendiri Terima Kasih Mak lOng

    BalasPadam